Påskkalendern 2023!

Påsken är snart här!

Solen gör sig påmind och tidvis börjar snön att smälta...sen komma tillbaka...men sen smälta igen. Framför allt så är det på väg att bli varmare, livet återvänder efter den mörka halvan av året flyr.

Och på Torsdag 6/4 kommer vi att ha Påsksamling i kyrkan kl 8:45 för F-5 och kl 10:15 för 6-9.

Vi firar med sång och glädje innan vi vinkar hejdå för en vecka av påskledighet. Det finns många sätt att fira denna högtid vare sig det är med godis, ägg , kycklingar och kyrkobesök.

Oberoende på om man klär ut sig till kanin, ritar kycklingar eller målar ägg så finns det en berättelse bakom varför vi firar återkomsten av ljus, hopp och liv så här års. Och utifrån vår skolprofil så skulle vi vilja dela med oss av den i form av en "Påskkalender" i år.

Det här är Mikaelskolans Påskkalender!

Runt omkring på skolan varje dag från och med Tisdag 28/3 fram till Onsdag 5/4 kommer det att sitta QR koder uppe vid ingångarna till skolans korridorer som man kan scanna innan man lämnat in sin mobil för dagen eller på vägen hem. Dagens QR kod tar oss på en vandring genom bibelns berättelse om den här högtiden. Vi hoppas att ni hänger med!

-Jessica Calmhede

GLAD PÅSK!!